• بازگشت به صفحه اصلی
  • maandag 26 mei 2008

    پيام كنگره ملی به مناسبت قورلتای فدراسیون فرهنگی

    پیام همسویی

    کنگره ملی افغانستان

    25 ماه می 2008

    نشست هفدهم ماه می روشنفکران ترکتبار افغانستان، در شهر تلبرگ هالند، تلاش فرهنگی و حرکت ملی برای دفاع از هویت مردم زحمتکش ترکتبار افغانستان است. در افغانستان چهار قوم اساسی و چندین پاره قومیت و اتنیک های دیگر زندگی مینمایند، ازبک ها، ترکمن ها و برخی گروه های مردمی دگر تحت نام ترکتباران شمار میشوند که در اصل یکی از اقوام اساسی در افغانستان هستند.

    جمع آمد فعالان سیاسی و چهره های فرهنگی جامعه ترکتبار افغانستان در برونمرز اقدامی است که ما به آیندهً آن امیدوار هستیم. این همایش در حالی برگذار شده است که در داخل افغانستان رهبری جامعه ترکتباران تحت فشار دولت قرار دارد، حوادث پیش آمدهً کابل در برابر جنبش ملی به رهبری جنرال عبدالرشید دوستم و مردم ازبک تبار افغانستان، نیات و مکنونات نظام حاکم را علامت میدهد، پیش از این نیز دولت در چندین مرحله علیه جنبش ملی اسلامی، مردم شمال و شخص جنرال دوستم اقداماتی را انجام داده بود.

    کنگره ملی افغانستان همایش اخیر و تشکیل نهاد فرهنگی- اجتماعی تحت نام فدراسیون فرهنگی ترکان افغانستان به رهبری آقایون دکتور اکبر همت فاریابی، دکتر قمرالدین مصلح و خانم فرشته ضیایی را یک حرکت مناسب پنداشته و دوام فعالیت سودمند آنرا آرزو دارد.

    ما باور داریم که جامعه ترکان افغانستان بنابر تنگ نظری و تعصب سیاسی حاکمیت، از ساختار قدرت دور نگاه داشته شده اند. لذا از نظر ما اقدامات فرهنگی یک امر متداوم است ولی فعالیت سیاسی بر محور جنبش ملی و رهبری جامعه ترکان افغانستان بخاطر اثبات سهم و حضور آنها در جامعه و ساختار دولت یک امر مردمی و مبارزه خواهانه است.

    کنگره ملی مراتب تبریکات خود را به این مناسبت ابراز نموده، حمایت و همکاری خویش را برای تحقق اهداف سیاسی- مدنی جامعه ترکان افغانستان اعلام میدارد.

    همایش پایه گذاران فدراسیون ( قورلتای ) یک هدف اجتماعی- فرهنگی است و کنگره خواهان تدوام و آرزومند تقویت آن میباشد. ما را در کنار خویش خواهید داشت.


    پیروز باشید

    کنگره ملی افغانستان

    اروپا

    1 opmerking:

    Anoniem zei

    سلام

    با تشکر از وبلاگ خوب و مفيدتان!
    به اطلاع می رساند، سایت اطلاع رسانی رویدادهای ایران www.TAV.ir با هدف اطلاع رسانی گسترده رویدادهای علمی راه اندازی شده است. از این

    پس می توانید اطلاعات رویدادها را شامل


    ثبت سایت و اطلاعات دبیرخانه به صورت رایگان
    در پایگاه ثبت کنید.
    در این سایت اطلاعات
    کنفرانس ها،
    همايش ها،
    جشنواره ها،
    سمينار‌ ها،
    کنگره ها،
    گردههمايي هاو
    کارگاه هاي آموزشي
    سراسر ایران در کليه زمينه‌هاي، فرهنگي هنري، مديريت ، فني مهندسي، پزشکي علوم پايه و غيره را می‌توانید بیابید.

    لطفاً جهت بهرمندی تمامی افراد علاقه مند به امکانات و خدمات رایگان این پایگاه، اقدام به معرفی این پایگاه به بازدید کنندگان وبلاگتان بنمایید.

    با سپاس فراوان

     
  • بازگشت به صفحه اصلی