• بازگشت به صفحه اصلی
  • vrijdag 30 oktober 2009

    شورای ولایتی فدراسیون فرهنگی تورکان افغانستاندر ولایت جوزجان ایجاد گردید

    شورای ولایتی فدراسیون فرهنگی تورکان افغانستان
    در ولایت جوزجان ایجاد گردید

    نیازمندی های انسانی مردم ما در جهت خاتمه بخشیدن به بیداد گری های رایج برعلیه ایشان، درین جغرافیای جبر و سیه روزی، خود مدرسۀ بس بزرگی را ماناست که شاگردان بیدار دل آن را شخصیت های فرزانۀ و ایثارگری که از متن درد ها و رنج های بیکرانۀ مردم درد کشیده و محروم ما سر افراشته اند، تشکیل میدهند.

    درس آزادگی در هیچ مدرسه یی، با آن کمالیکه در حصار محرومیت و محکومیت یک قوم ویا ملیت، زیر شلاق سکوت بیدادگران و ستم پیشگان تدریس میشود، به تعلیم سپرده نمیشود، که حاصل آن رشد و کمال درخت آزادی و مرگ اسارت خواهد بود. انسانهاییکه مفهوم آزادی وعدالت را ازاین مدرسه ومدرس روزگار فرا میگیرند، هرگز فکر مبارزه در راه خاتمه بخشیدن به این مناسبات غیر انسانی را از یاد نمی برند، مگر اینکه انسانیت را خاکسپاری و بردگی را بمثابۀ تقدیر ازلی و ابدی خود پذیرا شوند.

    خلق تورک در جغرافیای جهنمی افغانستان که بی شباهت به زندان طرد هویت انسانی از انسانهای محکوم به زیستن درین زندان اسارت خلق ها و ملیتهای تحت ستم، در قید دیو عظمت طلبی های دگرستیزانه منحط و مزدور نیست، آن نمود شاهکار مقاومت و پایداری در برابر استحالۀ مادی و معنوی پلان شده از جانب اسیر کنندگان خویش اند که با گذشت بیشتر از دوصد سال دشوار و فرساینده هنوز هم سنگر مقاومت برعلیه این بیداد گران بی مروت را تهی نگذاشته و با نثار هستی خویش از موجودیت و بقای خود پاسداری مینمایند.

    ایجاد مدرسۀ فکری فدراسیون فرهنگی تورکان افغانستان و توسعۀ روز افزون و خرد ورزانۀ آن در داخل و خارج مملکت، خود مبین این حقیقت است که مردم ما نیاز رسیدن به آگاهی و خودآگاهی را در جهت زدودن عوامل و تبعات محرومیت و اسارت، نیک در یا فته اند، و روی همین دریافت فکری و رسیدن به درک اکمال کمبودات فرهنگی، بمثابۀ اصل اساسی کلیه جبهات مبارزه است.
    فرزندان آگاه و رسالتمند تورک افغانستانی، با الهام از مجموع تجارب تلخ گذشته و ناملایمات یأس آور کنونی که جستجوی آب، ده ها بار ایشان را از آب به سراب شیطانی و اصل و حلقه های اسارت و محکومیت را بر گردن ایشان تنگ و تنگ تر ساخته، مصمم به پذیرش اصل های ارزشمند و آگاهی بخش ففتا که در اساسنامه و برنامۀ آن انعکاس یافته است گردیده و با ایجاد مراکز و هسته های نخستین آن در مناطق مختلف داخل و خارج کشور، موجودیت این حرکت فرهنگی را قوام و کمال فزاینده اعطا مینمایند.

    مردم ما همین چند روز قبل شاهد تأسیس شورای ولایتی ففتا در ولایت سرپل بودند و اکنون با مسرت، ما حامل مژدۀ تأسیس شورای ولایتی فدراسیون فرهنگی تورکان افغانستان در ولایت جوزجان هستیم که اینبار محفل افتتاحیۀ ففتا به روز چهارشنبه بیستم اکتوبر سال 2009 میلادی در شهر شبرغان با اشتراک بیست تن از نخبگان فرهنگ و ادب خلق تورک در آن ولایت دایر و شورای ولایتی این حرکت فرهنگی را با انتخاب هیئت رهبری آن در ولایت جوزجان افتتاح نمودند.

    مطابق به گزارش رسیده از ولایت جوزجان، محفل به روز چهارشنبه با تلاوت آیاتی از کلام الله مجید آغاز گردیده و بعداز ارزیابی همه جانبۀ اهداف و برنامه های ففتا و در فضای مباحثات مثمر و سازنده درین رابطه، ایجاد شورای ولایتی فدراسیون فرهنگی تورکان افغانستان در ولایت جوزجان از جانب همه اشتراک کنندگان، به اتفاق آرا تأیید و پذیرفته میشود.

    بعداً مطابق اجندای محفل هیئت رهبری شورای ولایتی فدراسیون فرهنگی تورکان افغانستان در ولایت جوزجان انتخاب وذوات آتی مسئولیت پیشبرد این وظایف را بصورت انتخابی متقبل میشوند:

    1- محترم استاد محمد یحیی حفیظی رئیس شورای ولایتی ففتا در جوزجان

    2- محترم احمد شاه نظری معاون شورای ولایتی ففتا در جوزجان

    3-محترم سراج الدین قانع منشی شورای ولایتی ففتا در جوزجان

    هیئت رهبری فدراسیون فرهنگی تورکان افغانستان ایجاد شورای ولایتی ففتا را در ولایت جوزجان به کلیه اعضا و طرفداران این حرکت دادخواهانه فرهنگی و مردم رنج کشیدۀ تورک در افغانستان تبریک و تهنیت باد گفته از بارگاه ایزد لایزال طلب موفقیت مینماید.

    هیئت رهبری ففتا

    28اکتوبر 2009 میلادی

    Geen opmerkingen:

     
  • بازگشت به صفحه اصلی