• بازگشت به صفحه اصلی
  • zaterdag 17 oktober 2009

    گزارش جلسه کمیته ففتا شهر گوولف


    گزارش جلسه کمیته ففتا شهر گوولف
    همکار خبری ففتا از کانادا
    جلسه مشترک اعضای کمیته های فدراسیون فرهنگی تورکان افغانستان تحت ریاست جناب محمد ابراهم کوهی معاون نمایندگی ففتا در کانادا با اشتراک محترم غلام دستگیر بیکزاد معاون ففتا در کانادا و محترمه عاکفه بیکزاد مسوول کمیته بیگملر، محترمه رحیمه رحمانی، محترمه حلیمه رحمانی، محترمه یلدوز عظیمی، محترمه گوهر بیکزاد، ‌محترنجیب الله ضیا رحمان، محترم محمد هاشم رحمتی ، محترم حاجی محمد ایوب عطار، محترم حاجی عبدالحمید عزیزی ، محترم عبدالرشید رحمتی ، محترم قدرت الله داهی، محترم حاجی قاسم بیگ ، محترم عبدالقهار بینوا، محترم همایون عطار و محترم مهیمن به تاریخ ۱۱/ اکتوبر/ ۲۰۰۹ ساعت ۲ بعد از ظهردر شهرگوولف دایر گردید.
    جلسه را محترم ضیارحمان بنام خداوند (ج ) آغاز نموده ، پس از عرض سلام و خیر مقدم به همه مهمانان از جناب کوهی معاون نمایندگی ففتا در کانادا خواهش نمود که ریاست جلسه را به عهد گیرند.
    محترم کوهی با تقدیم سلام های جناب داکتر ایماق ریس عمومی فدراسیون فرهنگی تورکان افغانستان در کانادا برای حاضرین جلسه علت عدم اشتراک ایشان را مریضی که عاید حالشان گردیده بود ، اعلام کردند و همه اشتراک کنندگان آرزوی صحتمندی ایشان را از بارگاه الله (ج) نمودند. سپس معاون ففتا در کانادا فرمودند: هرعضو ففتا باید سعي كند كه بزرگان خود را در سطح جهاني مطرح كند و بدين وسيله هويت فرهنگي و علمي و سابقه ي تاريخي خود را در جهان تثبيت و مستحكم سازد .معاون ففتا در کانادا ضمن اتحاد و اتفاق و یک پارچگی تورکان و پیوستن آنها در صفوف ففتا و تقویه وتوسعه ففتا از طریق مشارکت عمومی به سوالات حضار پیرامون حق عضویت ها جواب های قانع کننده ارائه نمودند.
    نظر به اجندای تعین شده جناب کوهی بخش دوم جلسه را که مربوط به نمایندگی شهر گوولف میشد به محترم ضیارحمان واگذار شدند.
    در بخش دوم مسوول ففتای شهر گوولف به بررسی برنامه ها و عملکرد های ففتا در چند ماه گذشته پرداخته و همچنین خلاء های موجود درفعالیت های برخی از کمیته ها وموضوعات مربوط به حق العضویت ها مشخص نموده، از اعضای حاضر خواستند برای رفع خلا ها باید فعالیت های بیشتر و مثمرانجام دهند.بنابر پیشنهاد اعضای جلسه تعداد اعضای کمیته ها افزایش یافته وظایف مشخص جهت رفع این خلا ها به کمیته ها سپرده شد.
    در این بخش محترم ضیارحمان در لابلای صحبت های خود برای حضار فرمودند: ففتا نقطه پایان برای هر شک و تردید در عرصه های حفظ فرهنگ ودستیابی به حقوق سیاسی اقوام تورک افغانستانی میباشد. چون مردم ما در طول سی سال اخیر گرمی ها و سردی ها، پستی ها وبلندی های سیاسی و نظامی را با قربانی های بیدریغ و بینتیجه دیده اند . مردم باید انتخاب خود را بکنند و نقطه پایان به شکها و تردید های خود بگذارند و به صفوف ففتا بپیوندند.درخواست بعدی مسوول ففتای گوولف از اعضای نمایندگی فعالیت بیشتر اعضا جهت ارتقای فعالیت های بیرونی نمایندگی از لحاظ کمی و کیفی بود که حاضرین ضمن اعلام آمادگی قرار شد پیشنهادات خود را تدوین نموده در جلسه آینده مطرح نمایند.
    این جلسه کمیته ففتا فرصتی بود تا اعضا پیرامون کاستی ها چاره اندیشی نموده جهت رفع نواقص کار های گذشته و بالا بردن سطح کیفی این اجراات وتشریح کار بین اعضاء این نمایندگی و برقراری ارتباط با سایر کمیته های ففتا در اجرای برنامه ها ، گام های عملی بردارند . در انتها در مورد نحوه برگزاری محافل بعدی که قرار است در این شهربرگذار گردد از نظر هزینه و تدارکات تبادل نظر شد و جلسه باتوزیع وظایف مشخص به کمیته های اجتماعی، مالی و به ویژه جوانان و توزیع فورمه های حق عضویت در ساعت ۵ عصر پایان یافت.




    Geen opmerkingen:

     
  • بازگشت به صفحه اصلی