• بازگشت به صفحه اصلی
  • vrijdag 26 september 2008

    گزارش انجنير نجم الدين محمودی عضو شورای رهبری فدراسيون

    گزارش مختصراز بازدید کابل و شمال شرق افغانستان

    نجم الدين محمودی
    برای رسانیدن خبر خوش آیند تاسیس ففتا(فدراسیون فرهنگی تورکان افغانستان) و برنامه آن بگوش مردم افغانستان ماه اگست سال روان (2008م) ملاقات ها و نشستهائی که در ولایت تخار در ولسوالیهای دشت قلعه ، خواجه غار وخواجه بهاءالدین بوسیله جوانان وعلاقمندان این سرزمین سازمان داده شده بوداشتراک نمودم و درین نشستهاهمۀ مردم اظهار خشنودی نموده واز برنامه ففتا پشتیبانی و همکاری بی پایان خویش را اعلان و آرزوی موفقیت نمودند روشن است .
    که جوانان متعلق به فامیل تورکان افغانستان از ناگواریهای فراوانی رنج میبرند در حالیکه جوانان میراثدار اصل فرهنگ بشمار میروند ، با تآسف میراث بجامانده برای فرزندان تورکان افغانستان فقط جنگ وبی عدالتی است ، پس آنچه را که لازم است درنظرگرفته شود برنامه ریزیهائی برای رشد وارتقای سطح دانش و رفاه جوانان است.
    درین نشست تعداد کثیر جوانان ، متنفذین وقوماندانان جهادی اشتراک داشتند که یکتن از قوماندانان جهادی به اسم مامور حسن طی پشنهاد به ارتباط جوانان اظهارداشت :
    نسبت کمبود معلمین مسلکی در دشت قلعه جوانان ما ، نتوانستند در فاکولته طب وانجنیری راه یابند.برای رفع این مشکل از هیئت رهبری ففتا تقاضا دارم تا برای جوانان صنف 11و12 زمینۀ تدویرکورس ریاضی ٍ فزیک ٍ کیمیاوانگلیسی را دراین سرزمین فراهم نمایند و درصورت امکان مدارک تامین معاش برای معلمین مهیا گردد تا جوانان بتوانند درآینده به فاکولته متذکره راه یابند.
    هموطنان عزیز! طوریکه آگاهی دارید یک تیم مشخص دولتی با استفاده از قدرت دولتی بخاطر تضعیف تورکان خواجه بهاءالدین و ناامن ساختن وطن آبائی شان مشغول برنامه ریزی وتوطئه بودند بلاخره توانستند برنامه خود را در منطقه به حمایت بعضی ها عملی سازند. به این خاطر به تعداد 400 نفر ناقل رامسلحانه به منطقه تورکان فرستاندند.خوشبختانه مردم غیورو آگاه خواجه بهاوالدین با همکاری مردم دشت قلعه وخواجه غاربخاطردفاع ازملک ومال وسرزمین آبائی شان دست به تظاهرات مسالمت آمیززده خواهان خروج ناقلین شدند وآنها درسخنرانی ها وشعارهای شان میگفتند : این تظاهرات تا زمانی ادامه خواهد داشت که ناقلین مهاجم از منطقه خارج شوند.
    بعد از بازگشت ازولایت تخار به ولایت کندوز سفر نموده با محترم نعمان مؤسس ومدیر مسئول نشریۀ جوانان (روزنامهَُ بوستان) ملاقات نمودم, ایشان نیز به نوبۀ خود وعدۀ همکاری به ففتا دادند.
    در اوایل ماه سپتمبر به کابل سفر نموده با محترم محمد شاکر کارگر وزیر اسبق آب و برق, وکیل ساعئ , نوراله تالقانی ,استاد رحیم بیگ, استاد برکت فاضلی , سناتور احمد نیرو , محصلین شمال شرق وسرپل ملاقات جداگانه انجام داده به ارتباط ففتا با ایشان صحبت نمودم, آنها هم به نوبۀ خود وعده هرگونه همکاری را درراه توسعۀ فدراسیون فرهنگی تورکان افغانستان دادند.
    نشست سه روزه که با محصلین تورکان افغانستان در کابل داشتم,پیشنهادات ایشان را به شرح ذیل به هیئت مدیره وشورای رهبری ففتا به عرض میرسانم:
    به هیئت محترم رهبری ففتا !
    به شما بهتر معلوم است تلاش درراستای غنامندی فرهنگ, وحدت و تقویت و ایجاد نهادهای فرهنگی وجیبۀ همگان بوده وبایست با سعی مزید درین عرصه مسئولیت خویش را در قبال جامعه انجام داد، بنابرین جوانان نیز میخواهند در پهلوی تمام علاقمندان ففتا(فدراسیون فرهنگی تورکان افغانستان)
    فعا لیت های خویش را در قالب همکاری ورهنمائی ففتا آغاز نمایندو بدین منظور به مقام محترم شما پیشنهاد مینمایند تا در بخش های ذیل ما را یاری دهند.
    ایجاد دفترفدراسیون فرهنگی در کابل بمنظور هماهنگی با سایرنهادها
    زمینه سازی برای ایجاد (انترنت کلپ) در کابل بخاطراستفادۀ جوانان ومحصلین
    تقویت لسان تورکی(اوزبیکی) زمینه سازی برای
    تلاش برای اخذ اجازه ازمقامات بخاطرایجاد لیلیه برای محصلین نیازمند
    تاسیس وایجاد شوراهای ولایتی ، ولسوالی ومحلی وافتتاح دفاتردرولایات و ولسوالیها
    ودر آخرصحبت تیلفونی با محترم انجنیر فیض اله حبیبی رئیس واستاد فاکولته ساینس درشبرغان داشتم ایشان هم با ففتا وعدۀ همکاری دادند بااحترام (دیپلوم انجنیرنجم الدین محمودی
    )

    Geen opmerkingen:

     
  • بازگشت به صفحه اصلی