• بازگشت به صفحه اصلی
  • zondag 4 januari 2009

    متن گزارش کار و فعالیت هفت ماهه ففتا در پیشگاه اولین جرگه

    متن گزارش کار و فعالیت هفت ماهه ففتا در پیشگاه اولین جرگه فدراسیون توسط رئیس ففتا
    بسم الله الرحمن الرحیم
    رئیس محترم مجلس، هیئت رئیسه، مهمانان گرامی و تمام دوستانیکه درین جرگه فدراسیون فرهنگی تورکان افغانستان حضور به هم رسانیدند السلام و علیکم و رحمت الله و برکاته
    اولتر از همه اجازه بدهید تا به نمایندگی از فدراسیون فرهنگی تورکان افغانستان، سپاسگذاری بی پایان خود را به حضور سازماندهندگان اولین جرگه ففتا و بخصوص محترم پوهاند بسم الله میمنگی که زحمات زیادی را متقبل شدند، تقدیم نمایم.
    اما بعد! اجازه میخواهم از شما و به نمایندگی شما، از مهمان عزیزی تشکری کنم که نسبت به همه ما و شما از دورترین نقطه با پیمودن هزاران کیلومتر مسافه درینجا تشریف آوردند تا جلسه ما را راهنمایی، یاری و همکاری نمایند - جناب پروفیسور عنایت الله شهرانی خوش آمدید و ما را افتخار بخشیدید، حضور بزرگان ما برای ما قوت قلب میبخشد
    دوستان گرامی!
    امروز هفت ماه و نه روز از تاسیس ففتا میگذرد، این حرکت وطنی در راه احیای فرهنگی تورکان افغانستان محصول واقعیت های جامعه نابرابر افغانستان و نتیجه تلاش خستگی ناپذیر علما، اندیشمندان، منورین، روشنفکران و سایر اقشار باسواد جامعه تورک های افغانستان در داخل و خارج کشور میباشد.
    در جریان همین هفت ماه و چند روز که سپری شد، اعضای متعهد این حرکت جمعی با وجود فقدان کوچکترین امکانات، تلاشهای زیادی را به خرچ دادند و نتایج مثمری هم بخصوص برای توسعه تشکیلاتی و انسجام معتقدین احیای هویت فرهنگی تورکان افغانستان بدست آوردند که فشرده آنرا من به پیشگاه اولین جرگه ففتا ارایه میدارم:
    البته آغاز این گزارش مربوط سفر بعداز قوریلتای من در افغانستان است و به همین ترتیب فعالیت های جمعی و نتایج کار های انجام شده به حضور اعضای محترم مجلس ارایه میگردد.
    ضرور میدانم باید یادآوری کنم که سفر من بعداز قوریلتای در افغانستان کاملاً یک سفر شخصی و از قبل پلان شده بود و هیچ شخصی ویا ارگانی از جمله حزب جنبش ملی اسلامی افغانستان از من دعوت نکرده بود اما آمدن من مصادف با تدویر کنگره جنبش ملی اسلامی افغانستان بود و از من به صفت مهمان دعوت شده بود و در روز اول کنگره به نمایندگی از فدراسیون فرهنگی تورکان افغانستان اشتراک نموده و پیام ففتا را عنوانی الحاج ستر جنرال عبدالرشید دوستم بنیانگذار جنبش ملی اسلامی افغانستان بدست گرداننده کنگره جنبش فرستادم که از تریبون کنگره در جمله پیامهای دیگر خوانده شد.
    درین سفر با شخصیت های مختلف ملی، دینی، علمی، سیاسی، فرهنگی، قومی و جمعی از روشنفکران مربوط به جامعه تورک های افغانستان در شهر های کابل، مزار شریف و میمنه دیدار و ملاقات صورت گرفته و درباره اهداف و ضرورت تاسیس فدراسیون فرهنگی تورکان افغانستان معلومات ارایه گردید.
    در آغاز این سفر بنابر ابتکار و دعوت یکی از دوستان نزدیک بنده با چند تن از وکلای پارلمان و اعضای جبهه ملی ملاقات صورت گرفته و درمورد ایجاد فدراسیون فرهنگی تورکان افغانستان به مثابه یک حرکت فرهنگی دادخواهانه معلومات داده شد و همچنان درین ملاقات نقطه نظر ففتا در مورد حل بحران افغانستان مفصلاً بیان گردید که طرف تایید و استقبال ایشان قرار گرفت.
    بنابر ابتکار و زحمات بی شائیبه محترم عالم کوهکن یکی از شخصیت های فرهنگی وطن ما دعوتی برای ملاقات با منورین تورک های افغانستان در کابل ترتیب داده شده بود که با اشتراک کنندگان این مجلس ملاقات و صحبت های مفصلی در مورد ضرورت ایجاد ففتا صورت گرفت. درین سفر ملاقات های مشخص با هیئت رهبری انجمن توران در کابل به ریاست محترم اسدالله ولوالجی، انجمن تحت ریاست محترم هدایت الله هدایت و انجمن "مرکز مستقل جوانان اندیشور" در مزارشریف به ریاست محترم کنشکا تورکستانی صورت گرفته که ایشان پشتیبانی و همسویی خود را نسبت به فدراسیون اطمینان دادند و محترم کنشکا تورکستانی دو نفر از اعضای رهبری خود را به صفت نماینده "جوانان اندیشور" در نزد ففتا معرفی نمودند
    در شهر میمنه هواداران فدراسیون گردهم جمع آمده و محترم دکتور معروف سمر را به حیث نماینده ففتا در شهر میمنه برگزیدند. محترم داکتر معروف سمر که صاحب یک جریده درین شهر هستند، مصاحبه مفصلی را پیرامون اهداف و برنامه های فدراسیون با اینجانب انجام داده و به نشر رسانیدند و برنامه فدراسیون را از طریق جریده خود در چند فصل معرفی نمودند که لازم به سپاسگذاری است همچنانیکه برنامه فدرسیون به ابتکار محترم کنیشکا تورکستانی رئیس انجمن " مرکز مستقل جوانان اندیشور " در مزار شریف نشر و به مطالعه علاقمندان آن قرار داده شد که مستلزم سپاس و قدردانی میباشد. بعداز بازگشت از سفر مزار شریف و میمنه ملاقات مفصلی با جناب ستر جنرال عبدالرشید دوستم بنیانگذار جنبش ملی اسلامی افغانستان داشتم که ایشان از ایجاد فدراسیون فرهنگی تورکان افغانستان با گرمی استقبال کرده و وعده سپردند که از فدراسیون حمایت و از هیچگونه همکاری دریغ نورزند.و بعداز آنهم با دیگر اعضای رهبری جنبش ملی اسلامی افغانستان ملاقات کرده و در مورد مسایل فدراسیون صحبت گردید.
    در انجام سفر افغانستان مصاحبه یک ساعته با تلویزیون آیینه صورت گرفت که درین مصاحبه به ارتباط اهداف و مرام فدراسیون و ضرورت ایجاد این کانون در شرایط افغانستان معلومات مفصل برای هموطنان ارایه گردید.همچنان تلویزیون آیینه بنابر خواهش ما و لطف و کرم ایشان کست جریان کار قوریلتای فدراسیون را از چینل خود به دست نشر سپردند که فدراسیون از ایشان قلباً تشکری مینماید.
    درباره ولایات دیگر تورک نشین افغانستان در سفر اخیر من قابل یادآوری است که ارتباطات با ولایات قندوز، بدخشان، تخار و سمنگان از طریق اعضا و هواداران فدراسیون قایم گردیده و تماسها ادامه دارد.
    اینها همه فعالیت هایی است که با استفاده از سفر شخصی بنده در افغانستان انجام یافته است که فشرده آنرا طی یک مجلس انترنتی به حضور اشتراک کنندگان ارایه دادم.
    لازم به تذکر است که به غیر از من، برخی از اعضای کینگاش نیز در افغانستان سفر نموده و فعالیت های گسترده را انجام داده اند که احتمالاً خود ایشان از کار های خود گزارش خواهند داد.اما من لازم دیدم یک فاکت از فعالیت یکی از اعضای رهبری فدراسیون را شامل گزارش خود بسازم، او اینست که محترم دکتور غلام سرور سخی طی سفر خود در افغانستان مبلغ ۹۴۰۰ دالر را از امکانات شخصی خود از نام فدراسیون فرهنگی تورکان افغانستان، به میمنه و کابل به بخش های عام المنفعه به مصرف رسانیده و گزارش آنرا کتباً برایم روان کردند که این گزارش با جزئیات آن از طریق سایت ففتا به نشر رسید.فدراسیون فرهنگی تورکان افغانستان ازین اقدام نیک ایشان قدردانی مینماید.
    دوستان گرامی! به غیر از مسائل فوق، مجموعه کارهاییکه توسط هیئت رهبری و اعضای فعال فدراسیون در طول شش ماه اخیر انجام یافته است، میتوان قرار آتی بالای آن تأکید صورت گیرد:
    واقعیت وجودی ملیونها تورک افغانستانی برای اولین بار در سطح رسمی با صدای رسای فدراسیون فرهنگی تورکان افغانستان به مثابه بیانگر و حامی هویت فرهنگی این خلق، در قلب اروپا مطرح گردید و ففتا به حیث یک کانون مدافع و منعکس کننده هویت مدنی تورک های افغانستان رسماً در کشور هالند ثبت و راجستر گردید.
    وبسایت رسمی فدراسیون فرهنگی تورکان افغانستان به مثابه ارگان نشراتی و منعکس کننده خط مشی ففتا تأسیس و به فعالیت خود آغاز نمود که البته درینجا لازم میبینم تا از زحمات جوان با احساس مسعود عزیزی قدردانی صورت گیرد که کار های تخنیکی این سایت را عهده دار بودند.
    نشرات وبسایت فدراسیون بطور منظم با همکاری قلمبدستان و فرهنگیان ما تا امروز ادامه دارد و فدراسیون حوادث روز مربوط به افغانستان را به حد توان خود دنبال نموده و در صورت لزوم دید عکس العمل خود را در قبال حوادث از طریق سایت ففتا و دیگر سایت ها منتشر نموده است.درین مدت زمان صدها مقاله و ده ها مصاحبه درباره هویت، تاریخ و موقعیت سیاسی، اجتماعی و کلتوری تورک های افغانستان از طریق منابع مختلف داخلی و خارجی به دست نشر سپرده شده است.
    فدراسیون که در هر گوشه و کنار جهان به شمول افغانستان همکار های خبری افتخاری دارد، اخبار روز مربوط به کشور ما و بخصوص جامعه تورک افغانستان را تعقیب نموده و اهم آنها را از طریق سایت فدراسیون به نشر رسانیده است. مسئله جابجایی گویا بی جا شدگان و دسیسه بر علیه مردم خواجه بهاوالدین در جابجائی قبایل سرحدی یکی از مسائل زورگویانه یی بود که فدراسیون فرهنگی تورکان افغانستان احساس رسالت نموده و عملاً داخل این پروسه و کارزار تبلیغاتی گردیده و درین جریان تماس های تیلفونی با مظاهره چیان و کلانشوندگان آنها و همچنان با بعضی از وکلای تخار برقرار کرده و تبلیغ های ضد تبلیغ نموده و واقعیت ها را از طریق سایت ففتا و دیگر سایت های ممکنه انعکاس داد.همچنان چندین مصاحبه را با مظاهره چیان خواجه بهاوالدین و با بِضی از وکلا انجام داده و به دست نشر سپرد.
    درمورد سفر اخیر محترم سترجنرال عبدالرشید دوستم در تورکیه که شوونیسم تلاش کرد تا ازین موضوع بهره گیری سیاسی کرده و موقعیت تورک های افغانستان را در کشور ضعیف و متزلزل نشان بدهد، فدراسیون با درنظرداشت حساسیت مسئله برای مردم ما، رسالت خود دانست تا به رد شایعات پرداخته و با استفاده از اخبار واصله و تماسها حقیقت را بیان و منتشر سازد.
    فدراسیون به مناسبت تجلیل از هزارمین سال تألیف لغات الترک محمود کاشغری فعالیت های تبلیغی و نشراتی را انجام داده و پیام خود را به محفل بزرگی که درین مناسبت به ابتکار انجمن "مرکز مستقل جوانان اندیشور" در مزار شریف تدویر یافته بود، ارسال نمود و همچنان محترم دکتور معروف سمر نماینده ففتا در شهر میمنه، درین محفل اشتراک کرده و به نمایندگی فدراسیون سخنرانی نمودند.
    نمایندگان فدراسیون در محافل بزرگداشت از روز شهادت احمد شاه مسعود در چندین کشور اروپایی شرکت نموده وپیام ففتا را به سمع اشتراک کنندگان مجلس رسانیدند.همچنان هیئت رهبری فدراسیون و برخی از اعضای کینگاش در محافلیکه از جانب جامعه هزاره بنابر سفر محترم حاج محمد محقق دعوت شده بودند، اشتراک نموده و از نام فدراسیون فرهنگی تورکان افغانستان صحبت هایی را در مورد مسائل جایگاه اقوام تحت استبداد انجام دادند که درین عرصه از سهمگیری فعال محترم غفور فاریابی الزاماً باید یادآوری کرد.
    محترم دکتور فیض الله ایماق عضو فعال فدراسیون، در چندین محفل کلتوری و اجتماعی از جمله محفل بزرگ "شب شعر" که به ابتکار فرهنگیان مقیم کانادا دایر گردیده بود، به نمایندگی فدراسیون اشتراک نموده و پیام رهبری فدراسیون را درین محافل قرائت نموده و گزارش آنرا برای ما فرستادند که از طریق سایت ففتا به نشر رسید. ایشان همچنان بسیاری مطالب فدراسیون را از طریق جریده "اندیشه نو" به نشر رسانیدند که ففتا ازین فعالیت های ارزنده ایشان با قدردانی یاد میکند.
    دوستان گرامی! قابل یادآوری است که درین گزارش، مواردی تذکر داده شده است که دوستان درباره آن برای ما معلومات دقیق اریه کردند، اما در هر کشور و در هر جای اعضای ففتا فعالیت های زیادی را انجام دادند که شامل ساختن همه آنها در یک گزارش باعث تطویل کلام میگردد. اعضای محترم مجلس! برای به ثمر رسانیدن هر هدف ایجاد زمینه و بستر، تشکُل و انسجام ضروری پنداشته میشود. با درنظرداشت این اصل هیئت رهبری فدراسیون توجه خاص را برای شکلگیری و توسعه میکانیزم فدراسیون مبذول داشته است.فدراسیون درحالیکه بسیاری از مسئولین شعبات اجرائیوی خود را مشخص نموده و دست به ایجاد واحد های فدراسیون فرهنگی تورکان افغانستان در کشور های مختلف یازیده است. به این اساس انجمن فرهنگی تورکان افغانستان در کشور بلغاریا به ابتکار محترم عبدالحبیب قویاش قطغنی به مثابه آغازگر توسعه تشکیلاتی ففتا اولین سازمانی بود که بعداز قوریلتای ماه می در مجارستان ایجاد گردید.
    انجمن همبستگی فرهنگی تورکان افغانستان در ناروی به مثابه بخشی از ففتا درین کشور ایجاد و مشترکین این نشست در یک فضای آزاد و دموکراتیک محترمه خانم لطیفه عنایت را به حیث رئیس انجمن فرهنگی برگزیدند.این کانون فرهنگی به اثر رهنمایی و توجه خاص شخصیت شناخته شده مردم ما محترم فیض الله البرز، تلاشهای خستگی ناپذیر محترم فتح خان ساعی و مهمانداری جوان پرتلاش محترم صبور حیدری ایجاد گردید.
    انجنیر صاحب محمودی یکجا با دیگر همزبانان زحمات گردهم آیی اتریش را متقبل شده و نمایندگی فدراسیون را در اتریش ایجاد نمودند.
    نمایندگی فدراسیون فرهنگی تورکان افغانستان در جرمنی با گردهمآیی شخصیت های فرهنگی مقیم آلمان تحت آقسقالی جناب جنرال صاحب غفور فاریابی و فعالیت های بی شائیبه محترمان سید یوسف آغا، عبدالعلی فیضی و دیپلوم انجنیر محمد عثمان بیلم، ایجاد گردید.درین نشست محترم دکتور عبدالمنان تاشقین به حیث نماینده سراسری فدراسیون در آلمان و محترم عبدالغفار خلج به صفت معاون ایشان انتخاب گردیدند. جلسه هامبورگ که به ابتکار محترم وثیقی صاحب، حاجی صاحب محمد صادق و دیگر دوستان مقیم هامبورگ سازماندهی گردید، از اهمیت ویژه برخوردار میباشد زیراکه بیشترین همزبانان تورک افغانستانی درین مرکز مقیم میباشند. درین جلسه قومی همه به یک زبان از اقدامات ففتا پشتیبانی خود را اعلام نموده و وعده همکاری سپردند.
    بعداز ختم جلسه هامبورگ، اینجانب به تلویزیون نور "برنامه ایپیک یولی" دعوت شده و مصاحبه دو ساعته در مورد اهداف فدراسیون و همچنان اهمیت نشست هامبورگ با این تلویزیون انجام پذیرفت.فوزیه جان ارال گرداننده برنامه ایپیک یولی، تمام وقت برنامه خود را به فدراسیون فرهنگی تورکان افغانستان اختصاص داده بودند که این اقدام وطنپرستانه ایشان قابل ستایش بوده و ففتا منت داری خود را به حضور این خانم مغرور تورک افغانستانی ابراز میدارد.
    دوستان محترم! کار توسعه تشکیلاتی میکانیزم فدراسیون در کشور های مختلف جهان ادامه داشته و اعضای متعهد ففتا مشغول ایجاد زمینه ها برای تدویر جلسات به منظور برپائی نمایندگی فدراسیون میباشند
    درین ارتباط به آگاهی اهل مجلس رسانیده میشود که در نتیجه سفر های برخی از اعضای کینگاش و تماس های ممد با افغانستان صدها اشخاص فرهنگی، سیاسی و اجتماعی آماده هستند تا یک مرکزیت فدراسیون در کابل ایجاد و فعالیت های منظم و منسجم آغاز گردد.درین ارتباط ضرور است تا تماس های مجموعه اعضا در بین خود تأمین گردد و بعداً در مورد تأسیس مرکزیت ففتا تصمیم گرفته شود
    در اثر تلاشهای شباروزی شخصیت ملی جامعه تورک افغانستان محترم همایون سرخابی و همچنان دکتور غلام سرور سخی زمینه تأسیس نمایندگی ففتا در لندن آماده میباشد که در آینده شاهد آن خواهیم بود.
    در کانادا و امریکا محترم پروفیسور شهرانی، شخصیت محترم جامعه تورک در کانادا جناب رحمتی صاحب، محترم عابدی صاحب، دکتور فیض الله ایماق، جناب ایوب ساعی، محترم اسحاق سنا، محترم غلام سخی سخا، محترم نورالدین روشنگر، محترم حسن پیمان و دیگر دوستان به اثر فعالیت های ارزنده خود، زمینه را مساعد ساختند تا نمایندگی ففتا درین کشور ها ایجاد گردد.. لازم به یادآوری است که در مصر به ابتکار جوان با احساس تورک افغانستانی محترم شهیر بیگ در حدود سی و پنج نفر از اعضای جامعه تورک افغانستان باهم منسجم و آمادگی خود را در هرگونه همکاری با فدراسیون را برایم اطلاع دادند و تماس های اعضای ففتا با ایشان ادامه دارد.
    درعربستان سعودی یکی از هواداران فدراسیون محترم یامغور از فعالیت های خود در راستای تبلیغ و ترویج اهداف و مرام ففتا برایم اطلاع و اطمینان داد.
    در جاپان محترم الحاج امین کوهی یکی از کدر های معتقد فدراسیون فعال بوده و چندی قبل تعارف کردند که حاضر هستند خانه کابل خود را در خدمت فدراسیون برای ایجاد دفتر مرکزی قرار بدهند. البته ففتا ازین احساس کوهی صاحب قدرادانی میکند.
    تورکیه یکی از کشور های مهم برای فدراسیون فرهنگی تورکان افغانستان محسوب میگردد و تماس ها با هموطنان تورک افغانستانی درین کشور از جهات مختلف ادامه دارد تا زمینه ایجاد نمایندگی فدراسیون مهیا گردد.
    با ممالک آسیای میانه کار هایی صورت گرفته است و تماسها ادامه دارد اما با روسیه و بعضی جمهوریت های سابق روسی ارتباطات ضعیف میباشد.
    دوستان قدرمند! یکی از وظایف مهمی که قوریلتای موئسس به دستور کار اعضای رهبری فدراسیون قرار داد، همانا تعدیل مرامنامه و اساسنامه فدراسیون بود.هیئت مدیره با ایجاد کمسیون تعدیل به تعداد نه نفر از زمره اشخاص خبیر، با تجربه و با صلاحیت در مورد، مرامنامه فدراسیون را تعدیل و تکمیل نموده و به نظرخواهی اعضا و هواداران ففتا قرار داد که بعداز نظر خواهی و تأیید کمسیون به دست نشر سپرده و اینک پیشگاه جرگه عرضه میگردد.به خاطر تعدیل اساسنامه، هیئت مدیره لازم دانست تا تعداد اعضای کمسیون تعدیل را بالا ببرد تا اساسنامه با کیفیت بهتری تعدیل گردیده و جوابده تطبیق درست و موثر اهداف و برنامه های ففتا قرار گیرد. بناً به تعداد هفده نفر از اشخاص صاحب صلاحیت و فهیم، اعضای کمسیون تعدیل اساسنامه را تشکیل داده و تغییرات در اساسنامه به نظرخواهی اعضای کمسیون گذاشته شد که اینک مسوده آن غرض تصویب به پیشگاه اولین جرگه ففتا قرار داده میشود.
    در مورد ایجاد شعبات ففتا باید گفت که این موضوع یکی از کار های مهم تشکیلاتی ففتا را دربر میگیرد. به خاطر پیشبرد این کار، ما به کدر های متعهد، پشت کار و با استعداد ضرورت داریم. بعضاً اعضای ففتا از مسئولیت پذیری اجتناب میورزند و استدلال میکنند که آنها زیاد مصروف هستند و کار میکنند. این تعداد دوستان عزیز باید بدانند که هیچکسی مسئولیت و کار ففتا را از بیکاری و به خاطر ارضای هوس بیکاری خود بدوش نگرفته است بلکه هر کسیکه درد توهین، تحقیر و انزوای اجتماعی و فرهنگی و بیگانگی در وطن آبائی خود را به گوشت و پوست و استخوان حس میکند، رسالت ایمانی و وجدانی دارد تا با داعیه داران حق، عدالت، برابری و احیای هویت فرهنگی و زبانی همصدا گردیده و یک ساعت خود را از بیست و چهار ساعت صرف مبارزه مشترک حق طلبانه نماید.هیئت مدیره مسئولین بعضی از شعبات را مانند تشکیلات، روابط، بیگم لر، یاش ایگیتلر و مسئول شعبه فرهنگی را تعیین و نیمه فعال ساخته است. البته در آینده نزدیک مسئولین متباقی شعبات تعیین و فعال خواهد گردید. برای فعالیت همه جانبه، منسجم و مثمر شعبات فدراسیون، علاوه به رهنمود عملیکه در اساسنامه پیشبینی شده است، لازمی شمرده میشود تا از جانب هیئت رهبری با اشتراک مستقیم کمسیون یاش الوغلر لایحه تعریف، تشخیص و تعیین وظایف شعبات در روشنایی برنامه و اساسنامه تصویب گردد.
    مسئله مالی یکی از اساسی ترین پرابلم هایی است که فدراسیون با آن دست به گریبان است. ففتا یک حرکت جمعی غیر وابسته است و ما تا هنوز کدام منبع مالی نداریم وهمه مصارف از امکانات شخصی برخی از اعضای فعال ففتا صورت گرفته است. مسلماً هیچکس به تنهایی نمیتواند مصارف فدراسیون را برآورده سازد. به همین سبب مشکل اقتصادی که چندی قبل پیش گردید، هئت رهبری فدراسیون دست تقاضای کمک را به عده یی از دوستان دراز نمود که بعضی ها جواب مثبت دادند که ما تشکر میکنیم.هیئت رهبری ففتا در تلاش است تا حد اقل منبع مصارف مالی را دریافت نماید و درین راستا در آینده کار هایی را انجام خواهد داد، از قبیل تنظیم حق العضویت، درخواست سبسایدی، جمع آوری اعانه و امثالهم.
    دوستان عزیز! کار هاییکه در طول هفت ماه انجام یافته است، بیشتر مربوط انسجام، تدارک و تشکُل بوده است تا تطبیق عملی اهداف ستراتیژیک یعنی هموار کردن راه وایجاد زمینه برای پیشبرد کار های عملی در راستای احیای هویت فرهنگی تورکان افغانستان در اولویت قرار گرفته است و این پروسه تا هنوز ادامه دارد
    دوستان گرامی! لازم به تأکید است که کار های انجام شده بعداز قوریلتای محصول تلاشهای های خستگی نا پذیر جمعی بوده و فعالیت های محترم سید احمد شاه دولتی و انجنیر حفیظ الله حازم به صفت اعضای موسس فدراسیون به همگان معلوم است و ما نمیتوانیم از نظر خود دور داشته باشیممن امیدوار هستم که در آینده با تقسیم وظایف در چوکات شعبات و کمسیون ها، انجنیر صاحب حازم وظیفه مشخص اجرائیوی را به عهده بگیرند.
    این بود گزارش فعالیت های ففتا در شش ماه اخیر.
    ومن الله التوفیق.

    Geen opmerkingen:

     
  • بازگشت به صفحه اصلی