• بازگشت به صفحه اصلی
  • dinsdag 29 september 2009

    گزارش تجلیل ازعید سعد فطر شهر گوولف کانادا


    گزارش تجلیل ازعید سعد فطر شهر گوولف کانادا

    نماز عید سعید فطر، صبح روز یکشنبه مورخ بیستم سپتامبر 2009 میلادی در شهر گوولف کانادا با حضور صد ‌ها تن از مسلمانان این شهر و با اشتراک آقای فرانک ولیریت عضو پارلمان کانادا برگزار شد.
    قبل از ادای نماز عید تحفه ای که از طرف جامعه اسلامی شهر گوولف برای آقای فرانک بخاطر همکاری های شان با این جامعه تهیه گردیده بود توسط محترم نجیب الله ضیارمان مسوول کمیته ففتا و رئیس جامعه اسلامی شهر گوولف به ایشان اهدا گردید، که با کمال خوشی و افتخار پذیرفته شد.
    بعدا آقای فرانک ولیریت با ابراز سپاس و با ارزش خواندن تحفه یی که برایش اهدا گردیده بود ، حلول عید را برای مسلمانان این شهرتبریک وتهنیت عرض کرد .
    همچنان در نیمه دوم همان روز محفل باشکوه دیگری به مناسبت عید سعید فطر از طرف نمایندگی ففتا در شهر گوولف برگزار گردید.
    محفل باتلاوت آیتی از کلام الله مجید توسط محترم قدرت الله داهی شروع و با گویندگی گوهر جان بیکزاد مسوول کمیته جوانان بخش اناث ففتا ادامه یافت. نخست بانوی اول ففتا شهر گوولف محترمه عاکفه بیکزاد مسوول کمیته بیگملر، عید را به حضار تبریک گفتند. بعدا محترم نجیب ضیا رحمان مسوول ففتا در شهر گوولف پیام محترم داکتر همت فاریابی رئیس ففتا را برای حاضرین قرائت نمود که مورد استقبال گرم حضار قرار گرفت.
    محترم ضیارحمان بعد از آنکه عیدسعید رمضان را برای همتباران خویش با سعادت وتوام باخوشی آرزو کرد ، اجر بزرگ ورحمت بی پایان الهی را برای هر یک مهمانان خواستارگردید.
    در این محفل ، مسوول ففتای شهر یاد شده از محترمه حلیمه رحمانی استاد مدرسه مسجد جامع ابوبکر صدیق (رض) شهر گوولف به خاطر تعلیم و تربیه فرزندان تورکان افغانستانی این شهر تقدیر نموده ، تحفه ای که از طرف کمیته ففتا تهیه گردیده بود از والد گرامی استاد حلیمه رحمانی ، محترم حاجی بابه جان دادفر دعوت نمود که برای شان تقدیم نمایند.
    گفتنی است که درهمایش یاد شده همچنان از ۳۲ تن از شاگردان این مدرسه نیز تشویق و تقدیر بعمل آمد و برای هر یک شان تحایفی که ازسوی نمایندگی ففتا درشهرگولف کانادا تدارک دیده شده بود ، توسط اعضای کمیته شهر ( محترم محمد هاشم رحمتی،محترمه عاکفه بیکزاد، محترم حاجی محمد ایوب عطار، محترم محمد امین داهی،محترم،‌ حاجی عبدالحمید عزیزی، محترم حاجی قاسم بیک،یلدوز عظیمی و گوهر بیکزاد) توزیع گردید. پس ازآنکه تحایف تهیه شده اهدا گردید ، اعضای کمیته ففتا همراه با شگردان مدرسه عکس های یادگاری اخذ نمودند.
    بعد از صرف طعام مراسم موسیقی راه اندازی گردید که با خواندنهای شاد و دلچسپ اوزبیکی همراه بود .مراسم یاد شده برای محفل ، گرمایی و رنگ شکوه دیگری بخشید . خصوصاً ازآن رهگذر که برگزارکنندگان همه با لباس های محلی و چپن وطنی مبلس بودند و برای همایش عیدی زینت خاصی بخشیدند .
    آنچه جالب توجه بیشتربود ، همانا پوشیدن چپن توسط آقای فرانک ولیریت بود که خود را نه دوست اوزبیک ها ، بلکه یکتن از اوزبیک ها خطاب کرد.
    محفل حوالی ساعت ۱۲ شب به پایان رسید.













    Geen opmerkingen:

     
  • بازگشت به صفحه اصلی