• بازگشت به صفحه اصلی
  • zaterdag 26 september 2009

    ‌‌نامه سرگشاده ففتا به پارلمان کانادا مواصلت نمود


    ‌‌نامه سرگشاده ففتا به پارلمان کانادا مواصلت نمود
    گزارش از یولدوز عظیمی
    محترم نجیب الله ضیا رحمان مسوول کمیته فدراسیون فرهنگی تورکان افغانستان در شهر گوولف کانادا، اخیرا دیداری با آقای فرانک ولیریت نماینده مردم گوولف در پارلمان کانادا داشتند.
    اين ديدار در چوکات برنامه یک ضیافتی که از طرف جناب فرانک ولیریت به افتخار نماینده های ملیت های مختلف شهر گوولف ترتیب داده شده بود، صورت گرفت. درین ضیافت به نمایندگی از اعضای ففتا در شهر گوولف محترم نجیب الله ضیا رحمان، محترم محمد هاشم رحمتی، محترم صالح محمد امین، محترمه یلدوز عظیمی، محترم حاجی محمد قاسم رحمتی، محترم حاجی عبدالوحید غوثی و محترمه ذکیه ضیا رحمان اشتراک ورزیده بودند. مسوول ففتای شهر ما با ابراز سپاس از آقای فرانک بخاطر دعوت شان گفت: من به نمایندگی از فدراسیون فرهنگی تورکان افغانستان و خصوصا مقام رهبری این فدراسیون از جناب عالی ابراز سپاس و قدردانی می نمایم که، نامه این نهاد فرهنگی حق طلبانه خلق تورک افغانستان را به مقامات پارلمان کشور کانادا تقدیم نمودید. آقای فرانک ضمن توصیف از محتوای نامۀ سرکشادۀ فدراسیون فرهنگی تورکان افغانستان عنوانی محترم باراک اوباما از محترم ضیارحمان درمورد وضع جاری افغانستان معلومات خواسته نظر مردم افغانستان را نسبت به جنرال عبدالرشید دوستم جویا شد. آقای ضیا رحمان پیرامون وضعیت سیاسی- نظامی حاکم در کشور توضیحات داده افزود:
    جنگ بر مردم ما تحمیلی بوده و باعث ادامه جنگ هم سیستم فاسد و قبیلوی تحمیل شده از طرف جامعه جهانی بر مردم ما میباشد. در جامعه جهانی کانادا بخاطر صلح دوستی و انسان دوستیش از جایگاه بسیار بزرگی بر خوردار است. برای من منحیث یک باشنده این کشور خیلی درد آور است که از هشت سال به این طرف جوانان این کشور در افغانستان کشته میشوند. ضیا رحمان صحبت خویش را با چنین پیشنهاد ادامه داد:
    به نظر من دیگر زمان آن فرا رسیده است که، کانادا ستراتیژی خود را در افغانستان تغییر دهد. مسوول فدراسیون فرهنگی تورکان افغانستان شهرگوولف با تاکيد بر اين که آتش جنگ در افغانستان از کنترول بازیگران منطقوی و فرا منطقوی خارج شده وارد بحران جدی میشود، گفت:
    حال باید کانادا در سدد آن باشد که چگونه میتواند حضور خود را در چوکات ایساف بدون تلفات جانی با مصارف کم و نتیجه بهتر در افغانستان ادامه دهد.
    پیشنهاد مشخص من این است که از تعداد دو هزار و پنج صد سرباز کانادایی که مصروف جنگ بی هدف هستند، ۵۰۰ سرباز به ولایات شمال افغانستان بخاطر بازسازی و آبادانی بطور آزمایشی انتقال داده شود. اگر از تلفات سربازان جلوگیری شد و مصارف کاهش یافت و نتیجه خدمت هم معلوم شد، در آن صورت در مورد عساکر باقی مانده نیز تصمیم اتخاذ بدارد. یکی از پیامد های مثبت این اقدام آن خواهد بود که فشار های داخلی مردم کانادا نیز کاهش خواهد یافت.
    وي در پاسخ به سوال آقای فرانک که نظر مردم در مورد جنرال دوستم چگونه است، گفت:
    جنرال دوستم از احترام و اوتوریته خاص در افغانستان برخوردار میباشد. به نظر من مسئله اساسی این نیست که دوستم نقض حقوق بشر کرده است ویا نکرده است! بلکه دوستم طرف معامله امریکا و طالبان بوده و بهترین تحفه امریکایی ها برای طالبان است. تا جاییکه ما اطلاع داریم امریکایی ها به وساطت حزب اسلامی حکمتیار با طالبان در شهر کویته پاکستان خیلی محرمانه و سری مذاکره دارند. برای آنکه به طالبان رشوتی داده و چراغ سبز نشان داده باشند به مشوره حزب اسلامی این توطئه را بر علیه جنرال دوستم راه اندازی کرده اند ؛ در غیر آن کدام منطق میپذیرد که ملا عمر، حکمتیار، فهیم، سیاف، محقق و .... در امن باشند و دوستم در گناه؟
    در اخیرآقای فرانک ولیریت اعضای فدراسیون فرهنگی تورکان افغانستان در شهر گوولف را دوستان خوب خود خطاب نموده، وعده ای هرگونه همکاری را با کمیته ففتا ابراز نمود.
    یولدوز عظیمی از شهر گوالف کانادا

    Geen opmerkingen:

     
  • بازگشت به صفحه اصلی