• بازگشت به صفحه اصلی
  • donderdag 7 mei 2009

    تاسیس کمیته بیگم لر ففتا در شهر گوولف- کانادا

    تاسیس کمیته بیگم لر ففتا در شهر گوولف- کانادا
    همکار خبری ففتا - شهر گوولف کانادا: روز یکشنبه سوم ماه می ۲۰۰۹ اولین نشست عمومی زنان تورک افغانستانی در شهر گوولف کانادا برگزار شد. در این نشست علاوه از اعضای کمیته رهبری ففتا در این شهر ( محترمه عاکفه بیکزاد، نجیب الله ضیارحمان، دوکتور عبدالرسول یاردم، محمد هاشم رحمتی، حاجی محمد ایوب عطار، حاجی عبدالحمید عزیزی، محمد امین داهی، حاجی عبدالسلام قادری و عبدالرشید رحمتی) شخصیت های چون: بی بی حاجی مهناز قادری، حمیده قربانی، حکیمه رحمانی، عایشه رحمتی، هاجره یاردم، صابره عطار، حنیفه عزیزی، مقدس قزل، حمیده مکسم، گوزل رحمتی، شهناز رحمتی، وحیده یاردم، فریبا قربانی، سمیرا قربانی، معصومه رحمتی، سهیلا قادری، نظیفه قادری، سمیعه رحمتی، مهری قادری، زیبا داهی، ملیحه داهی، مستوره بینوا، آصفه رحمتی، فهیمه کارگل، فریده رحمتی و برخی دیگرحضور داشتند.
    در آغاز محترم حاجی عبدالسلام قادری با تلاوت قرآن مجید محفل را متبرک نمودند. سپس محترم نجیب الله ضیارحمان میزبان و اولین سخنران این مراسم بود، وی ابتدا به مهمانان خوش آمدید گفت و سپس در ارتباط با چگونگی تشکیل واهداف فدراسیون فرهنگی تورکان افغانستان و خصوصا ایجاد کمیته زنان به زبان شیرین اوزبیکی توضیحات داده افزود: اهداف فدراسیون فرهنگی تورکان افغانستان از همان اولین روزهای شکل گیری تا کنون ایجاد مساوات و اعاده حقوق شما مردم شریف بوده است. اکنون زمان آن فرا رسیده است به گرد فدراسیون خود متشکل شوید تا بتوانیم سرنوشت خود را خود بدست گیریم. اهداف ما انجام فعالیت های فرهنگی، مسالمت آمیز و نفی خشونت است، با تمام باشندگان کشور عزیز خویش تعامل خواهیم داشت، نه از کسی برتر و نه از کسی کمتر هستیم. ما به دنبال تحقق عدالت اجتماعی، اقتصادی و سیاسی در کشور خود میباشیم. ففتا دارای فعالیت شفاف و به دور از پنهان کاری بوده، در قالب تمامیت ارضی افغانستان فعالیت خواهد کرد چون ما معتقدیم که صاحبان اصلی این سرزمین همین باشندگان با هم برادر اقوام مختلف مملکت هستند.
    خواهران عزیز! اگرشما خود را متعلق به این ملیت بزرگ میدانید، مواضع خود را روشن با در نظر گرفتن خواست های بر حق و انسانی خود و با دور افگندن هر گونه تعصب به صفوف ففتا بپیوندید. این یک دعوت روشن از هر یک شماست. من همه روشنفکران و آزادیخواهان و برابری طلبان را به بررسی این پروژه بزرگ ملی دعوت میکنم و از همه میخواهم با در نظر گرفتن خواست های ففتا که در واقع بازنگری و زنده کردن فرهنگ و زبان مادری ماست، به این پروژه بپیوندند. با تقویه و توسعه تشکیلات فدراسیون ما میتوانیم نقطه پایان به حاکمیت قبیلوی گذاشته در پی یک سیستم واقعا دموکراسی و فارغ ازهرگونه تعصبات و حاکمیت تک قومی و جهل و نابرابری و بی حقوقی برویم. محترم نجیب ضیأ رحمان در اخیر اشاره کرد، ما و شما نهایت خوشبخت هستیم که خواهر منور ودانشمند و با مهارت و بسیار صمیمی و مهربان چون محترمه عاکفه جان بیکزاد را در کنار خود داریم و ایشان مسوولیت کمیته زنان را به عهده دارند. از هر یک شما عزیزان خواهشمندم تا با این خواهر بزرگوار ما همکار و هم یار باشید. حضار با کف زدن ها به خواست ضیارحمان پاسخ مثبت ارایه نمودند.بعدا محترمه عاکفه جان بیکزاد با ابراز سپاس از احساسات حاضرین مجلس نسبت به خودش قدردانی نموده و در ضمن سخنان خود تأکید نموده گفت: ما خواستار توزیع عادلانه قدرت در کشور خود هستیم چون متاسفانه تورکان افغانستان با داشتن تاریخ دوهزار ساله حکومتداری ولی بعداز ایجاد کشوری بنام افغانستان در اهرم قدرت هیچگاه از جایگاه مناسبی برخوردار نبوده اند. دشمنان وحدت بین ملیتها همیشه در پی کوچکترین فرصت برای جدایی ملیتها از هم بوده اند. همیشه علت عدم پیشرفت ملیتها در کشور ما، نتیجه دسایس توطئه گران و تفرقه اندازان بوده است.این گفتار وی با تشویق حضار همراه بود.
    مسوول کمیته زنان ففتا در شهر گوولف اضافه نمود: یکی از ترفندهایی که حاکمیت قبیلوی در مقابل ما از آن استفاده کرده است، زدودن حافظه تاریخی ما است، تا پیوستگی تاریخی و فرهنگی ما را با گذشته بگسلد و با ایجاد یک تاریخ مجازی و تقلبی، واقعیتها را کتمان نماید و با استفاده از تئوری ” توطئه سکوت ” افکار ملی را از پرداختن به آن منحرف سازد. ولی کوشش ما بعد از این همواره چنین خواهد بود که واقعیت‌ها را از لایه‌های تاریک تاریخ بیرون بکشیم و در معرض دید عامه مردم آزاده ما قرار دهیم. ما به تاریخ خود افتخارمینمائیم، اما بازگویی تاریخ ملیت ما باعث سرافکندگی کسانی می‌گردد که واقعیت‌ها را قلب کرده‌ و در راه ايجاد ملت و وحدت ملی خیانت نموده اند.وی در اخیر از حضار درخواست همکاری و تداوم در اتحاد را نموده خواستار تشکیل کمیته زنان گردید که، حضار مجلس با علاقه و توجه خاص با اتفاق ارا محترمه رحیمه عزیزی را منحیث معاون اول ومحترمه شراره زاور معاون دوم و مسوول فرهنگی و محترمه حلیمه رحمانی مسوول امور دینی ومحترمه یولدز عظیمی مسوول امور اجتماعی ومحترمه کونگل رحمتی ارتباط خارجه و محترمه گوهر بیکزاد را مسوول امور جوانان انتخاب نمودند.
    دراخیر ضمن آرزوی موفقیت به کلیه اعضای مجلس از بارگاه خداوند التجا گردید که به یمن فضل و مرحمتش منسوبین ففتا را اتفاق واتحاد همیشگی نصیب فرماید، تا بدینوسیله توانسته باشند به تمامی مشکلات اجتماعی و فرهنگی جامعه غلبه و در راستای ایجاد یک فضای پر از صفا و صمیمت و انجام خدمات ارزنده و صادقانه گام بردارند وهمواره مصدر خیرخدمت برای کلیه مردم واقع گردند.
    همکار خبری ففتا از شهر گوالف کانادا
    محترم حاجی عبدالسلام قادری درحال قرائت آیاتی چند از کلام الله مجید








    Geen opmerkingen:

     
  • بازگشت به صفحه اصلی